Sidor

tisdag 15 maj 2012

To die for, I promise!

Satan i gatan vad det lönar sig att googla! Helt plötsligt stötte jag på en milkshake som ni bara måste få receptet på.

How about this:
Carrot cake milkshake!
Jag vet, OMG! 

Recept:
1 mogen banan, fryst
1 lagom stor morot, kokad
1 tsk kanel
1 tsk vaniljextrakt eller 1/2 tsk vaniljpulver
1 gnutta mald ingefära
1 gnutta muskotnöt
1,25 dl mjölk
Valfritt: 1 tsk kokosolja
Valfritt: 1 gnutta sötningsmedel som stevia

1. Häng med nu. Detta är ganska komplicerat. Lägg i alla ingredienser i din mixer. Vrid om startknappen (eventuellt tryck in den om du har en sån knapp istället). Mixa.
2. Hängde ni inte med?
3. Jag tar det igen. Lägg alla ingredienser i din mixer. Starta. Mixa. Got it?
4. Häll upp i ett stort glas. Servera!

Nästa gång ska jag testa hur man kan göra den mer proteinrik också. Eventuellt byta mjölk mot kesella, men risken är att smaken blir surare? Jag vet inte. Vågade inte testa denna gång. Kanske hälla i vaniljproteinpulver istället för vaniljpulver? Min hjärna går på högvarv. Let me know om ni kommer på nåt fint!


7 kommentarer:

Anna sa...

Ja den va komplicerad :P
Oj, hur ska detta gå. Jag får nog sluta fota maten ;))

Cilla sa...

Mm, det där måste jag testa =)

Västgötskan sa...

Hehe! Svårt... ;-)
Men KOKT morot...? Hm... Funderar. :-D

Karin - FitnessochHälsa sa...

åh, låter ju jätte gott ju! måste testat!!! =)

Anonym sa...

Jag har precis börjat med LCHF smoothies, där har man grekisk yogurt som bas, blandar med mineralvatten etc...

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Gjorde denna idag! Mmmmm gott!

klara sa...

Åh så gott. Den måste jag testa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...